Обговорення
ЕНМК для ВНЗ це електронне видання, що включає сукупність навчально-методичних матеріалів, які сприяють ефективному засвоєнню студентами навчального матеріалу, що входить до навчальної програми дисципліни (або блоку дисциплін) підготовки студентів зі спеціальності.
ЕНМК з ІКТ поділений на розділи :
− анотацію до курсу, в якій наводиться коротка характеристика ЕНМК, його переваги, для кого він призначений;
− робочу програму, що сформована на основі Державного стандарту з професії (спеціальності) та типової програми з даної дисципліни( навчальну і робочу);
− керівництво щодо вивчення дисципліни (методичні вказівки для викладача, учня), яке включає в себе вказівки для самостійного вивчення теоретичного матеріалу, виконання практичних завдань; вказівки з технології вивчення навчального матеріалу на певному рівні, послідовності використання всього навчально-методичного комплексу, навчальних модулів, блоків, навчальних одиниць;
− навчальний посібник містить виклад навчального матеріалу (теоретичного, практичного) відповідної дисципліни, що відповідає робочій програмі та структуруванню на методичні дози (модулі, блоки);
− практикум використовується для формування вмінь та навичок на основі застосування теоретичних знань, що застосовуються під час розвязування практичних завдань;
− тести або тестуючі системи використовуються для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу на початковому, проміжному та підсумковому етапах;
− довідник містить відповідні матеріали, таблиці, визначення, глосарій з дисципліни;
− електронна бібліотека курсу містить підручники та посібники, які доповнені аудіо-відеоматеріалами, освітніми Інтернет-ресурсами.
Характеристика основних компонентів ЕНМК.
Найбільш поширеною формою проведення занять у ВНЗ є лекція.
Розглянемо проведення лекцій у ВНЗ. Лекція є процесом передавання значного обєму систематизованої інформації в усній формі досить великій аудиторії (групі студентів).
У сучасній освіті лекції посідають суттєве місце в навчальному процесі вищої школи, тому від педагога вимагається наблизити навчальний процес до умов професійної діяльності, сприяти обміну знаннями, досвідом, щоб не стверджувалася думка, що лекція привчає до пасивного, некритичного сприйняття чужих думок. У більшості предметів, що читаються у ВНЗ, лекції теоретичного змісту охоплюють 70-80% усього курсу, в практичних дисциплінах до 40% матеріалу.
Використання інтерактивних методів під час лекції є ефективним засобом активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, що спрямована на розвиток у майбутніх фахівців самостійного мислення, формування творчих умінь нестандартного розвязку певних професійних проблем з метою вдосконалення навичок професійного спілкування.
Семінари, які спочатку були формою обговорення наукових проблем ученими певної галузі знань. Основна мета семінарських занять у вищій школі це активізація студентів до самостійного набуття знань, умінь і навичок, оволодіння методами аналізу явищ і проблем, формування навичок самоосвіти студентів, сприяння поглибленому засвоєнню майбутніми фахівцями найбільш складних питань навчального курсу, спонукання студентів до колективного творчого обговорення матеріалу. Отже, основою семінарських занять є інтерактивна діалогічна взаємодія, а не репродуктивне відтворення лекційного матеріалу.
Найважливішою функцією поточного тестування є функція зворотний зв'язок. Зворотний зв'язок дозволяє викладачеві отримувати інформацію про хід процесу засвоєння знань в кожного учня. Вінстановить одну з найважливіших умов успішного перебігу процесу засвоєння. Зворотний зв'язок повинен нести відомості не тільки проправильність чи неправильності кінцевого результату, а й дозволяти здійснювати контроль над ходом процесу, ознайомитися з діями студента.
Поточне тестування необхідне діагностування ходу дидактичного процесу, виявлення динаміки останнього, зіставлення реально досягнутих на окремих етапах результатів з запланованими. Крім власне прогностичної функції поточний контроль обліку знань, умінь стимулює навчальну працю учнів, сприяє своєчасному визначенню прогалин під час засвоєння матеріалу, підвищенню загальної продуктивності навчального праці.
Підсумкове тестування здійснюється під час заключного повторення. На цьому етапі дидактичного процесу систематизується і узагальнюється навчальний матеріал. Від вищої ефективністю можна буде застосувати відповідним чином складені тести навчання. Головна вимога до підсумкових тестовихзавданнь - вони мають відповідати рівню національного стандарту освіти. Дедалі більше поширюються технології підсумкового тестування за застосуванням комп'ютерів, і спеціалізованихпрограмм.
Працюючи з електронною книжкою, ви не витрачаєте часу на пошук потрібної сторінки. Вбудована система пошуку одразу розкриває книжку там, де треба, миттєво «перегортає» сотні сторінок до наступного місця, що вас цікавить.
Електронне видання можна читати не так, як звичайну книжку, сторінку за сторінкою. Ви маєте можливість спочатку коротко ознайомитися з основним текстом, а потім більш детально вивчати те, що вас зацікавило. Для цього на сторінках є виділені кольором слова, за якими можна потрапити на інші сторінки, де йдеться про те, що повязане із цим словом. Отже, електронна книжка розкривається перед кожним її читачем так, щоб задовольнити саме його інтереси та потреби.
Лабораторні роботи призначені для вивчення явищ природи за допомогою спеціального обладнання.
Позитивний аспект цих занять полягає в тому, що вони сприяють зв'язку теорії з практикою, забезпечують набуття суб'єктами учіння навичок і вмінь користування лабораторним обладнанням, формують у них первинні навички та вміння дослідницьких дій. Лабораторні роботи проходять у формі фронтальних занять або індивідуально.
Переваги ЕНМК:
− збереження навчальних матеріалів з дисципліни;
− вибір змісту, послідовності і методики навчання;
− представлення навчальних матеріалів у зручному і наочному вигляді,що дозволяє структури зувати знання ;
− допомога під час розвязування завдань ;
− подання звітів і контрольних робіт на відстані ;
− компютерна модернізація обєктів і процесів, що вивчаються;
− обробка результатів експерименту;
− підтримка розробки навчальної документації, оновлення програми;
− контроль знань для успішності стулентів .
Попри переваги ЕНМК має і недоліки .
Недоліки ЕНМК:
− порівняно значна вартість ЕОМ( інформація має бути як і доступною , так і корисною для студента , щоб він міг вибрати , те що дійсно потрібно для роботи ;
− необхідність програмного забезпечення для роботи з певним ЕНМК;
− оволодіння особливостями інтерфейса кожного окремого ЕНМК;
− необхідність набуття студентами спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами( самостійне опрацювання студентом вдома).
На мою думку , ЕНМК є корисним для запровадження у навчання з дисципліни ІКТ , так із інших дисциплін , оскільки студенти можуть не друкувати матеріал , а здавати його вже в електронному вигляді .Це заощадить кошти і час .Інформація у ЕНМК структурована на розділи як із теоретичним матеріалом , так і творчими завданнями .Студент може одразу прочитати матеріал , не друкуючи його, і виконувати творче завдання.Позитивний аспект лабораторних занять полягає в тому, що вони сприяють зв'язку теорії з практикою, забезпечують набуття суб'єктами учіння навичок і вмінь користування лабораторним обладнанням, формують у них первинні навички та вміння дослідницьких дій. ле комплекс предменту потребує ретельного ознайомлення і вивчення спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами.
Але комплекс предменту потребує ретельного ознайомлення і вивчення спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами,що займає час.
Даний комплекс допомгає як і студентам , так і викладачам робити все в електронному вигляді (комплекс буде оновлюватись з кожним новим навчальним роком , а студени можуть дивитися на роботи своїх колег як зразок для виконання власної роботи).
ЕНМК з ІКТ поділений на розділи :
− анотацію до курсу, в якій наводиться коротка характеристика ЕНМК, його переваги, для кого він призначений;
− робочу програму, що сформована на основі Державного стандарту з професії (спеціальності) та типової програми з даної дисципліни( навчальну і робочу);
− керівництво щодо вивчення дисципліни (методичні вказівки для викладача, учня), яке включає в себе вказівки для самостійного вивчення теоретичного матеріалу, виконання практичних завдань; вказівки з технології вивчення навчального матеріалу на певному рівні, послідовності використання всього навчально-методичного комплексу, навчальних модулів, блоків, навчальних одиниць;
− навчальний посібник містить виклад навчального матеріалу (теоретичного, практичного) відповідної дисципліни, що відповідає робочій програмі та структуруванню на методичні дози (модулі, блоки);
− практикум використовується для формування вмінь та навичок на основі застосування теоретичних знань, що застосовуються під час розвязування практичних завдань;
− тести або тестуючі системи використовуються для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу на початковому, проміжному та підсумковому етапах;
− довідник містить відповідні матеріали, таблиці, визначення, глосарій з дисципліни;
− електронна бібліотека курсу містить підручники та посібники, які доповнені аудіо-відеоматеріалами, освітніми Інтернет-ресурсами.
Характеристика основних компонентів ЕНМК.
Найбільш поширеною формою проведення занять у ВНЗ є лекція.
Розглянемо проведення лекцій у ВНЗ. Лекція є процесом передавання значного обєму систематизованої інформації в усній формі досить великій аудиторії (групі студентів).
У сучасній освіті лекції посідають суттєве місце в навчальному процесі вищої школи, тому від педагога вимагається наблизити навчальний процес до умов професійної діяльності, сприяти обміну знаннями, досвідом, щоб не стверджувалася думка, що лекція привчає до пасивного, некритичного сприйняття чужих думок. У більшості предметів, що читаються у ВНЗ, лекції теоретичного змісту охоплюють 70-80% усього курсу, в практичних дисциплінах до 40% матеріалу.
Використання інтерактивних методів під час лекції є ефективним засобом активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, що спрямована на розвиток у майбутніх фахівців самостійного мислення, формування творчих умінь нестандартного розвязку певних професійних проблем з метою вдосконалення навичок професійного спілкування.
Семінари, які спочатку були формою обговорення наукових проблем ученими певної галузі знань. Основна мета семінарських занять у вищій школі це активізація студентів до самостійного набуття знань, умінь і навичок, оволодіння методами аналізу явищ і проблем, формування навичок самоосвіти студентів, сприяння поглибленому засвоєнню майбутніми фахівцями найбільш складних питань навчального курсу, спонукання студентів до колективного творчого обговорення матеріалу. Отже, основою семінарських занять є інтерактивна діалогічна взаємодія, а не репродуктивне відтворення лекційного матеріалу.
Найважливішою функцією поточного тестування є функція зворотний зв'язок. Зворотний зв'язок дозволяє викладачеві отримувати інформацію про хід процесу засвоєння знань в кожного учня. Вінстановить одну з найважливіших умов успішного перебігу процесу засвоєння. Зворотний зв'язок повинен нести відомості не тільки проправильність чи неправильності кінцевого результату, а й дозволяти здійснювати контроль над ходом процесу, ознайомитися з діями студента.
Поточне тестування необхідне діагностування ходу дидактичного процесу, виявлення динаміки останнього, зіставлення реально досягнутих на окремих етапах результатів з запланованими. Крім власне прогностичної функції поточний контроль обліку знань, умінь стимулює навчальну працю учнів, сприяє своєчасному визначенню прогалин під час засвоєння матеріалу, підвищенню загальної продуктивності навчального праці.
Підсумкове тестування здійснюється під час заключного повторення. На цьому етапі дидактичного процесу систематизується і узагальнюється навчальний матеріал. Від вищої ефективністю можна буде застосувати відповідним чином складені тести навчання. Головна вимога до підсумкових тестовихзавданнь - вони мають відповідати рівню національного стандарту освіти. Дедалі більше поширюються технології підсумкового тестування за застосуванням комп'ютерів, і спеціалізованихпрограмм.
Працюючи з електронною книжкою, ви не витрачаєте часу на пошук потрібної сторінки. Вбудована система пошуку одразу розкриває книжку там, де треба, миттєво «перегортає» сотні сторінок до наступного місця, що вас цікавить.
Електронне видання можна читати не так, як звичайну книжку, сторінку за сторінкою. Ви маєте можливість спочатку коротко ознайомитися з основним текстом, а потім більш детально вивчати те, що вас зацікавило. Для цього на сторінках є виділені кольором слова, за якими можна потрапити на інші сторінки, де йдеться про те, що повязане із цим словом. Отже, електронна книжка розкривається перед кожним її читачем так, щоб задовольнити саме його інтереси та потреби.
Лабораторні роботи призначені для вивчення явищ природи за допомогою спеціального обладнання.
Позитивний аспект цих занять полягає в тому, що вони сприяють зв'язку теорії з практикою, забезпечують набуття суб'єктами учіння навичок і вмінь користування лабораторним обладнанням, формують у них первинні навички та вміння дослідницьких дій. Лабораторні роботи проходять у формі фронтальних занять або індивідуально.
Переваги ЕНМК:
− збереження навчальних матеріалів з дисципліни;
− вибір змісту, послідовності і методики навчання;
− представлення навчальних матеріалів у зручному і наочному вигляді,що дозволяє структури зувати знання ;
− допомога під час розвязування завдань ;
− подання звітів і контрольних робіт на відстані ;
− компютерна модернізація обєктів і процесів, що вивчаються;
− обробка результатів експерименту;
− підтримка розробки навчальної документації, оновлення програми;
− контроль знань для успішності стулентів .
Попри переваги ЕНМК має і недоліки .
Недоліки ЕНМК:
− порівняно значна вартість ЕОМ( інформація має бути як і доступною , так і корисною для студента , щоб він міг вибрати , те що дійсно потрібно для роботи ;
− необхідність програмного забезпечення для роботи з певним ЕНМК;
− оволодіння особливостями інтерфейса кожного окремого ЕНМК;
− необхідність набуття студентами спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами( самостійне опрацювання студентом вдома).
На мою думку , ЕНМК є корисним для запровадження у навчання з дисципліни ІКТ , так із інших дисциплін , оскільки студенти можуть не друкувати матеріал , а здавати його вже в електронному вигляді .Це заощадить кошти і час .Інформація у ЕНМК структурована на розділи як із теоретичним матеріалом , так і творчими завданнями .Студент може одразу прочитати матеріал , не друкуючи його, і виконувати творче завдання.Позитивний аспект лабораторних занять полягає в тому, що вони сприяють зв'язку теорії з практикою, забезпечують набуття суб'єктами учіння навичок і вмінь користування лабораторним обладнанням, формують у них первинні навички та вміння дослідницьких дій. ле комплекс предменту потребує ретельного ознайомлення і вивчення спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами.
Але комплекс предменту потребує ретельного ознайомлення і вивчення спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами,що займає час.
Даний комплекс допомгає як і студентам , так і викладачам робити все в електронному вигляді (комплекс буде оновлюватись з кожним новим навчальним роком , а студени можуть дивитися на роботи своїх колег як зразок для виконання власної роботи).
Потрібно більше використовувати інтерактивні методи, бо саме вони є зараз актуальними, і цікавими, як для учнів так і для студентів.
ОтветитьУдалитьТак , звісно інтеракція - це головне !Навчання стає насиченим та жвавим з використанням інтерактивних методів ,що сприяє засвоєнню інформації з теми заняття,яке вивчається.
УдалитьЗалучаючи більше відеоматеріалів, ілюстрацій, зникає частина тієї "сухої" теорії, яка зовсім не цікава дітям, і мало запам'ятовується.
Удалить